Şiirimsi denemeler

 


Ne şiiri
Dışarıda kuşlar öterken
İçimi kemiren ne
Dışarıda insanlar coşarken
Beni onlardan ayıran ne
İnsanlar aşık olurlarken
Beni sende tutan ne
Zaman ileri akarken
Beni geride bırakan ne
Herkes her şeye kulak tıkarken
Benim kulaklarıma her şeyi duyuran ne
Herkes her şeyi görmezden gelirken
Benim gözlerime her şeyi gördüren ne
Herkes herkes gibi yaşarken
Beni herkesten farklı kılan ne
Herkesi güldüren beni ağlatabilirken
Ben ağlarken herkesi güldüren ne
---
Ne fark eder şiiri
Şu an beş parasızım
Ne fark eder
Yüreğimin götürdüğü yoldayım
Bil ki bu ne güzel
Hesabımı kendime verdim
Ben bu yolu çok önceden seçtim
Tüm ağızlara kapattım kulaklarımı
Duruldu ortalık birden önüm aydınlandı.
---
Harcamak şiiri
Yaşlılığın için gençliğini harca
Yaşlılığın da seni harcayacak
Gençliğin arkandan ağlayacak
Sansınlar hayatını garanti altına aldın
Bir iş buldun bir ev aldın bir de araba
Dön bak nelerini yitirdin karşılığında
Asla geri dönülemeyecek olanlarını
Gençliğini sağlığını en güzel yıllarını
Oturduğun yerden kalkmak için
Al eline bastonunu
Nefesin yeterse eğer kalk ayağa
Cama kadar yürü ve
Gözlerin hala görüyorsa seyret dışarıyı
Uçan kuşları top peşinde koşan çocukları
Çek içine o temiz havayı
Kaç dakika durabilirsin ayakta
Hani garantiydi senin hayatın
Seni daha ne kadar yaşatabilir
Bağladıkları 3 kuruş kağıt parçaları
Vaktinde çok geçirdin vakitleri
Vakitler şimdi senin ama bak
Geçmiyorlar eskisi gibi
Sen onları paranla satın alamazdın
Sen onları yaşamınla satın aldın
Şimdi bolca var elinde
Bil bakalım neyin yok artık seninle
Yaşlılara hürmet etmez vakit
Gençliğini satanlara geçmeyerek bedel ödetir
Geçmesin istiyordun ya bak
Geçmiyor işte şimdi dedirtir.
---
Şiir
Hayatın pençesinde atılıyoruz hep ileriye
Saysak da yerimizde bilemiyoruz çoğu zaman
Oyalanıyoruz oyunlar içinde oyun
Debeleniyoruz darbe üstüne darbe
Çabalıyoruz direniyoruz sürünüyoruz...
---
Şiir
Sonbahar sonu mudur ki her şeyin
İlkbahar ilki olsun
Yaz olunca sanma ki kış olmaz
Kış ne kadar kış olursa olsun
Yaz gelmekten usanmaz
Kar yağınca sevinirsin de
Yolları kapatınca küfredersin
Yağmurdan kaçarsın da
Sevgilinle kolkolayken yürümeye doymazsın
İçin kıpır kıpırken dikeni gül görürsün
Biraz kararsa için gülün yalnız dikenini görürsün
Yürürsün yürürsün usanmazsın da
Yolun sonu hüsran olursa küsersin
Küssen neye yarar kimin umrundasın
---
Geldi desinler yaşadı şiiri
Geldi desinler, yaşadı
Ne istediğini bulamadı
Geldi desinler yaşadı
Arkada hoş bir iz bıraktı
Geldi desinler yaşadı
Herkesi kırmaktan çekindi ama en çok kendini kırdı
Geldi desinler yaşadı
Başı öne eğik yürüdü dik durdu
Geldi desinler yaşadı
Ağzı vardı dili yoktu
Geldi desinler yaşadı
Varla yok arasında bir yerdeydi
Geldi desinler yaşadı
Gülüşü de ağlayışı da kendine hastı
Geldi desinler yaşadı
Çok okudu hep yazdı
Geldi desinler yaşadı
Utana sıkıla yüzü kızardı
Geldi desinler yaşadı
Yaşamak için yaşadı
Geldi desinler yaşadı
Farkına vardıklarına cesaret edemeden
Kafasındakileri eyleme dökemeden
Bir seni seviyorum diyemeden
Elalemi umursamazlık edemeden
Kimsenin tavuğuna kış demeden
Kimsenin ayağına çelme takmadan
Kimsenin kalbini isteyerek kırmadan
Kendi kırıla kırıla paramparça bir halde yarım eksik gitti desinler.

2 Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Bu kadar uzun soluklu bir şiir denemem hiç olmadı. Şiirinizi öylesine okudum geçtim. Ancak, daha sonra yine okumak üzere gelmem gerekecek. Çünkü, hiçbir şiir kısa da olsa, uzun da olsa, öyle bir kez okumayla anlayamayız. Kalemnize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Bu uzun şiiri öyle bir solukta mı kaleme aldınız? Yoksa, peyderpey kaleme alıp, daha sonra mı birleştirdiniz? Anladığım kadarıyla, bu şiiri kaleme alan şair de hep kendine kıymış, kendine etmiş... Bu durum zaten şairlerin ortak sorunudur. Suçlu karşısındaki de olsa, şair kendini cezalandırır.
    Tekrar bu şiir üzerinde konuşmak üzere, selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin recep ağabey👋 peyderpey kaleme alınmış olup topluca paylaşılmıştır yukarıdaki okuduğun şiirimsiler😁 Yine çok doğru tespitlerle yorumda bulundun teşekkür ediyorum. Sağlıcakla kal🙂🙏👋🏻

      Sil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski