Kitaplar


 

Bir kitap satın alırsın, yolculuk bileti almış gibi. 

Farklı kişilere, ilişkilere, hayatlara...

Açtığında kitabın kapağını, yeni dünyalara uzanır gibisindir.

Seninkinden çok başka veya seninkine çok benzer...

Çevirdiğinde sayfaları, her biri ayrı evrenler gibidir.
Mümkün tüm olasılıklara, hayallere, manzaralara açılan...

Karakterler, evine misafir olur. Sana kendi hikayelerini anlatırlar. Empati yaparsın onlarla, dertleşirsin.
Gülersin, ağlarsın. Deneyimlemediğin duyguları bile tatmış olursun. Deneyimlediklerinin başka hayatlarda nasıl yansıdığını görürsün...

Kitap alırken ödediğin para, zihnin için verdiğin zekat gibidir.

Bir köşede zahmetsizce dururlar.

Mütevazıdır kitaplar, siz talep etmedikçe kendilerini haykırmazlar...

Çevresinden bahsederken kitaplarından da bahsetse ya insan.

Annem, babam, eşim, çocuklarım, kedim ve kitaplarım...





14 Yorumlar

  1. Kitaplar hakkında değindiğiz noktalar çok doğru olmakla birlikte kitaplarınız da çok güzel ve seçici duruyorlar. Dorian gray'in portresi kitabınızı gözüme kestirdim çalma planları yapıyorum haberiniz olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim🙂🙂 çalma konusuna gelirsek o kitabı fark edebilmişseniz okunmuyor çünkü demek ki kitaplıktan haberdar birisiniz😅👋

      Sil
  2. Ne kadar güzel, ne kadar da şairane bir anlatım. Daha olsa dedirten... Yüreğine, özüne sağlık 🧿🧿💐😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim🙂 Böyle anlık çıkıyorlar ve daha da düşünüp özünü bozmak istemiyorum uzatarak. Ama geliştirilebilecek şekilde bırakıyorum ki eklemeler yapılabilsin🙂👋👋

      Sil
  3. Niyeyse yazı doğrudan Markus Zusak'ın Kitap Hırsızı'nı aklıma getirdi, serbest çağrışım sanırım. Kitabı da okumadım aslında:) Zihin için verdiğin zekat, hoş bir tanımlama olmuş.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim🙂 Bahsettiğiniz yazarı da kitabı da ilk defa duydum, incelerim🙂👋

      Sil
  4. Ne güzel dediniz, kitapların varlığı ve hissettirdikleri bir başka. Onlar hep bizle. :)

    YanıtlaSil
  5. Sanırım en sevdiğim yazılarınızdan biri bu oldu:))) Daha önceki yazılarınızdan birine de yazmış mıydım? Yanlış mı hatırlıyorum?:))) Kitaplığınız ve kitaplarınız aşırı güzel:)))
    Gömüyü Arayan Adam ilgimi çekti ikinci fotoğraftan:)))
    Onun dışında Sözlü Dövüş, Beyin Sizsiniz, İlber Ortaylı, Doğan Cüceloğlu kitapları, Felsefeye Giriş, Haytı Yeniden Keşfedin(çok sevdiğim kitaplardan biridir), İyi Hissetmek... Kitap görünce gözlerimden kalpler çıkıyor:)))
    Atatürk ve Charlie Chaplin fotoğrafları çok hoşuma gitti:)))
    Son olarak atlı tabloyu çok sevdim:)))
    Kitap bambaşka bir dünya, kelimelerin içinde yüzdüğümüz başka bir gezegen:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazdınız diye hatırlıyorum🙂 çok teşekkürler, fotoğraftaki tüm detaylardan bahsetmişsiniz🙂😁 Kitap bambaşka bir dünya 👍👏👋👋

      Sil
  6. Çok güzel yazmışsın, her bir kitapta yeni bir insan olurum mesela... Yeni maceralar. Aslında hiç bir zaman yaşamayacağım bir çok hayat yaşarım okurken... Kitaplar inanılmaz bir hazine ama kıymetini bilene...

    YanıtlaSil
  7. Kendinden bahseden, varsa eğer kitaplarından da bahsetse...Beklerim, beklediğim olmaz. :)
    Çok güzel bir yazı olmuş. Tebrik ediyorum sizi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski