İyi Bayramlar

 



Zaman avucumdan kayıyor,
Hatıralarım ardımdan yürüyor,
İleriye baktığımda gördüğüm kendi sonum,
Doğduğumuzdan beri yürüdüğümüz kendi sonumuz.
Hayallerim var zaman içinde,
Sevdiklerim var an içinde,
Duygularım var yaşam içinde,
Dönüp dolaşıp varacağımız yer mezar.
Doğarken sormadılar, ölürken sormayacaklar.
Seçimsiz varız, seçimlerle yaşarız.
Her seçim bir vazgeçiştir, derler. O halde hayat vazgeçişler üzerine kurulu seçimlerdir.
Yürürken, tat almaya bak.
Koşarken, rüzgarı hissetmeye bak.
Düşerken, ders almaya bak.
Gülerken, sebep arama.
Dururken, sadece dur.
Durmak, ilerlemekten daha ileri götürür seni bazen...
Çoğu şey yazının başlığı kadar anlamsız. İyi bayramlar başlıklı yazının içerisinde bayramla ilgili tek bir şey olmaması tüm ironileri içinde barındırıyor. Anlam dediğimiz şey bizim yaratma lütfunda bulunduğumuz şeylerin toplamı. Şey kelimesini çok kullanırım ve severim. Ama bu hem yazarken hem konuşurken pek hoş karşılanmaz. Ama ben onunla tüm boşlukları doldurabileceğime inanırım. Bizim lütuf edip yarattığımız anlamlar bizi esir almış halde. Bir çok şey öyle değil mi? Nedense örnekler verip devam edesim gelmediği için burada noktalamak istiyorum. Açıklama yapmadan direk yazı yazmayı bırakıp paylaşsaydım herkes neden böyle yaptığıma dair boşluğu doldurmaya çalışacaktı. Ya da bazıları bunu önemsemeyecekti. Ama ben açıklama yapma gereği duydum. Bir çok kez birilerine bir şeylerin açıklamasını yaparken buluruz kendimizi. Oysa bunların çoğu lüzumsuzdur. Fark ettiğiniz üzere hala yazmaya devam ediyorum. Çünkü hayatta büyük,kesin,net konuşmamak gerekir. Her an her şey olabilir. Her şey değişime,dönüşüme doğru ilerler. Her şey bozulmaya doğru gider. Insan bedeni,güneş,teknolojik alet aklınıza gelebilecek hemen her şey bundan nasibini alır. Bakın şu an yazı da bozulmaya başladı... ya da bu bana göre böyle belki siz merakla devamının gelmesini istemiş olabilirsiniz. Ama hayatta her istediğimiz olmaz. Nasıl bitirebileceğimi bilemediğim için bildiğim bir şeyle bitireyim. Ne diyordu sokrates: "bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir."

6 Yorumlar

  1. eh bayram olduğunu biliyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. Sokrates’in bu sözünü zaman zaman hatırlatırım kendime. İyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamak gerekiyor ara ara. Teşekkürler size de iyi bayramlar :)

      Sil
  3. Kesinlikle hayatta hiçbir zaman büyük konuşmamak gerekir, ben de her zaman bunu söylerim, ayrıca kimseyi kınamamak ve yargılamamak gerekir. Çünkü dediğiniz gibi her an her şey olabilir, ben de böyle düşünüyorum:)
    Bayram bitti ama tatlı günler dileyim ben de:) Yazıları bugün okumaya başladım:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski