Bir defter

Bir defter tutuyorum,

Saçıma aklar düştüğünde açıp okumak için.

Bir defter tutuyorum,

Ne günlerden geçmişim görmek için

Bir defter tutuyorum,

Nelerin altını, üstünü çizmişim hatırlamak için.

Bir defter tutuyorum,

Kendimi daha iyi tanıyabilmek için.

Bir defter tutuyorum,

Hafızamın beni yanıltmaması için.

Bir defter tutuyorum,

Görmez olursam duyurmaları, duymaz olursam göstermeleri için.

Bir defter tutuyorum, 

Satın alınanamayacak geçmişime beni götürebilmesi için.

Bir defter tutuyorum,

Bugünlere nasıl geldiğimi anlayabilmek için.

Bir defter tutuyorum,

Neydim ne oldum diyebilmek için.

Bir defter tutuyorum,

Bana beni hatırlatması için.

Bir defter tutuyorum,

Kağıdın kalemin hatrı için.

Bir defter tutuyorum,

Elimin gözümün hakkı için.

Bir defter tutuyorum,

Günlerime şahit olması için.

Bir defter tutuyorum,

Geçen zamanın hesabını verebilmek için...


6 Yorumlar

  1. Yıllar birbiri ardına geçtikçe nasıl değer kazanacak o can yoldaşı, sırdaş defterler.
    Sağlıklı günlerde sağlıkla kullanın. Ne güzel yazmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gerçekten öyle. Zaman geçtikçe onları okumak ayrı bir zevk verecektir🙂👋🏻

      Sil
  2. Merhabalar.
    Önce şiir formatında "defter tutmakla" ilgili kaleme aldığınız şiirden dolayı sizi kutlarım. Kaleminize, emeğinize, yüreğinize ve her şeyden evvel Batı'da asla varlığı ve anlamı olmayan gönlünüze sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Laf gönülden açılınca her sohbet ettiğim ya da yazıştığım kişilere gönül ile ilgili şu gerçeği söylemekten kendimi alıkoyamıyorum. Gönül kavramı Batı'da yok sadece bizde var. Gönül, Cenab-ı Hakk'ın ve her türlü iyi ve güzel düşünce ve dileklerin tecelli ettiği yerdir. Yürek için aynı şeyi söylemek mümkün değildir. Çünkü, yürek iyiliği de kötülüğü de barındıran bir organımız. Ama gönül öyle değildir.

    Sizin şiirdeki dizelerinize dökülen defter tutma ile ilgili duygu ve düşünceleriniz karşısında etkilenmemek mümkün değil. Ne güzel duygular ve ne güzel düşünceler. İşte bu duygu ve düşünceler yürekte değil, gönülde tecelli ediyor. Ama birine beddualar ediyor ve lanetler yağdırıyorsanız, bu tür duygu ve düşünceler yürekte tecelli eder.

    Hiçbir zaman birine yaptığı iyiliği karşısında dua ederken "Allah kalbinize göre versin" demeyin. "Allah gönlünüze göre versin" deyin. Çünkü kızdığımız birilerine "Allah kalbinin ekmeğini yedirsin", "Allah kalbine göre versin" diye beddua ederiz. Kötü kalpleri, genellikle katı, taş gibi, merhametsiz, kara, vs.hep kötü hasletler içeren kelimelerle niteleriz. Ama gönlü, sadece ve sadece iyi ve güzel hasletlerle niteleriz.

    Yunus Emre de gönlü her şeyden üstün tutar. Çünkü Yunus'a göre de Cenab-ı Hakk'ın tecelli ettiği yer orasıdır, yani gönüldür.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gönül kelimesinin, batıda karşılığının olmadığını ilk Oktay Sinanoğlu'ndan öğrenmiştim. Değerli katkılarınızdan, düşüncelerinizi benimle ve blogumda paylaşmış olmanızdan dolayı mutlu olduğumu belirtmek isterim. Gençler olarak sizlerden öğrenecek çok şeyimiz var, eksik olmayın :)

      Sil
  3. Hepimizin defter tutmaya ihtiyacı var sanırım. Kaleminize sağlık, çok anlamlıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazılarımız için gerçekten bir ihtiyaç olabilir. Teşekkür ederim🙂👋

      Sil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski