Derle-dene-me


Cenaze

Cenazede nasıl bilirsiniz denildiğinde hep bir ağızdan herkes iyi bilirdik der. Sanki bunun dışında bir şey söylenecekmiş gibi bunu hep sorar imam. Adet bu ya onun sorulması, o anda helallik alınması gerekmektedir. Halbuki dil başka kalp başka söyleyebilir. Dile komut kalpten gelmemişse kalp susar dil konuştuğuyla kalır. Cevabını bildiği soruları neden sorar insan? Bunun üzerine düşündüm biraz. Bir an için birinin çıkıp iyi bilmezdim çünkü şöyleydi böyleydi diye anlatmaya başlarsa ne olur acaba diye geçirdim aklımdan. Cenaze yakınları üzerine yürürdü muhtemelen ve bir taraf için hastanede, bir taraf için karakolda son bulurdu cenaze merasimi...

İnsan

Hiç dikkat ettiniz mi biri sizi nasıl tanımlamışsa örneğin; çok cana yakın, sevecen ya da haylaz gibi. O kişinin olduğu ortamlarda o şekilde davranma zorunluluğu hissedersiniz ve o tanımın dışına çıktığınızda bir tepki yahut  bir soruyla karşılaşırsınız. İyi misin? Ne oldu sana, sen böyle değildin vb. sorular duyarız. Zaten bu söylemlerle muhatap olmamak için de biraz öyleymişiz gibi davranırız. O an canımız sıkkın da olsa gülümsemeli, hiç konuşmak istemesek de konuşmalı, bir şeyler yapmak içimizden gelmese de yapmalıyızdır. Kendimizi etiketlerle sınırlamamalıyız ve olduğumuz gibi görünmeliyiz. Anlık duygu değişimlerimizi yaşamalıyız. Çok güçlü birisi olabilirsiniz ama o gün o saatte bir şeyler olmuştur ve dizlerinizin üstüne çökmüşsünüzdür. Bu hal, güçlü olduğunuz hal kadar da normal ve siz yine sizsiniz. Demeliyiz ki evet ben öyleyim ama bezen de böyleyim. İki halimde benim. Ben insanım...

Düğün 

Düğünlerdeki takı olayı. O bize şunu taktı bizde ona onu. Bunları görerek büyüyen birisi hayatta her şeyi karşılık bekleyerek yapmaz mı ? Ve birisi eğer sizin ona taktığınızdan daha düşük bir şey taktıysa ilişki o an da bozulmuyor mu ? Bir düşünün. Ya da takı kavgalarını da çok duymuşsunuzdur. Düğün, dernek, evlilik artık bu iş iki kişinin severek hayatlarını birleştirmesinden çok öte bir hal aldı. Cebindeki parayı söküp alan, en mutlu gününde bir çift gözün, bir çift sözün, senin huzurunu çalan, başkasını memnun ettirmen gereken, bunlar yetmezmiş gibi bir de yaptıkların yeterli görülmeyip eleştirilen ve hiçbir şey olmamış gibi yapıp her şey yolunda havasında o piste çıkıp oynamak zorunda olunan bir hal aldı. Gelin ve damat, yani bundan sonra birlikte yaşamak kararını alan bu iki masum insan; o gün kendileri hariç her şeyi düşünmek zorundalar. Falancası darılır, filancası küser. Günün sonunda ve sonrasında ise tüm bu fedakarlıklardan yanlarına kalan haklarında söylenen dedikodular, eleştiriler, onca borç ve aralarında samimiyetsiz yüzlerin de olduğu bir kaç saatlik düğün videosu...

6 Yorumlar

  1. Merhabalar.
    "İşte ben blog diye buna derim" türünden bir paylaşım yapmışsınız. Ben çok beğendim. Günlük yaşadığımız hallerden bir paylaşım olmuş. Ne güzel! Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Ayrıca o günlük yaşadığımız güncelerimizin de hakikatlerinden dobra dobra paylaşmışsınız ya, bu da paylaşımın en güzel artılarından olmuş. Cenaze namazı esnasında "nasıl bilirsiniz"in dışında bir de "dünya ve ahirete taalluk eden haklarınızı helal eder misiniz?" sorusu vardır. Bu soruya "Ben haklarımı helal etmiyorum" diyenler çıktı ve buna şahit oldum. Çok kötü oluyor. Birinde imam usulden "eğer helal edilmeyecek bir durum varsa, cenaze namazı esnasında değil, daha sonra yakınlarına iletin" şeklinde bir de tavsiyesi olmuştu.

    İnsan başlıklı bölümde açıkladığınız durum, aynen öyle oluyor. Çok iyi dikkat etmişsiniz. Tabi önerileriniz de işin doğrusu. Yüreğinize sağlık.

    Düğün merasimindeki bahsettiğiniz konularda da aynen dediğinizi gibi vuku buluyor. Tespitleriniz çok doğru. Evladına düğün yapacak bir yakınıma aynen şöyle dedim: "Hani düğün davetiyelerinin altına notlar düşülür ya, 'silah atılmaması, çocuk getirilmemesi rica olunur' diye sen de notu şöyle düzenle: 'Takı getirilmemesi rica olunur.'... "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Recep Bey, sizi uzun zaman sonra blogumda görmek beni sevindirdi😊😊 çok teşekkür ediyorum. Gerçekten cenazede böyle bir şey yaşanmış olmasına şasırdım. Tabii ki üzücü bir durum olmuş yaşamak istemezdim. Düğünlerde birde silah olayı var değil mi maalesef. Çok güzel demişsiniz😊 sevgiler👋👋

      Sil
  2. Merhabalar.
    Bazı sağlık sorunlarıyla uğraştığım için bu yıl sağlıklı bir şekilde pek blog ziyaretleri ve paylaşımlar yapamadım. Yine son bir aydır da internet hizmeti ile ilgili sorunlar yaşadığım için bilgisayarımdan ve blog dünyasından uzak kalmıştım.
    Selam ve saygılarımla. Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  3. Anlık duygu değişimlerimizi kesinlikle yaşamalıyız. Çok neşeli olduğunuz bir gün aldığınız bir haber veya herhangi bir tepki karşısında moraliniz bozulabiliyor. Bu da çok normal. Düğünler, takı merasimleri oldukça bunaltıyor beni, sevmiyorum hiç. Anlamsız ve saçma geliyor. Çok sevdim yazınızı, kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski