Kitaba sorular

Bugün biraz canım sıkkın. Nedenini bilmiyorum zira canımın sıkkın olması için bir nedene de ihtiyaç duymam ben. Kendimi sokağa atıp bir kitapçıdan kitap satın almak geliyor içimden. Yeni hikayelerde kendimi aramak. Yeni karakterlerin derdinden kendi dertlerimi unutmak. Bunun için mi okunur bir kitap? Bazen evet bazen hayırdır cevap... 

Bir kitabı tekrar tekrar okuduğumuzda bize yeni bir şeyler anlatması, düşündürmesi aslında kitaptan değil bizim farklılaşmamızdan, gelişmemizden ve yeni deneyimler yaşamış olmamızdan kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Bir kitabı alırken ona şu soruları sormaya gayret ediyorum:

Ne anlatıyorsun?

Hangi merakımı giderebilirsin?

Benim düşüncelerimi onaylayacak mısın yoksa bana yeni bakış açıları mı kazandıracaksın?

Daha önce bilmediğim neler öğreteceksin?

Her zaman böyle mi yaklaşıyorum peki. Hayır tabii ki. Bazen de hiçbir gaye ve amaç gütmeden, yazarının hayal dünyasından damıtıp ortaya koyduğu hikayeyi, rüzgarda savrulan başı boş yaprakların serbestliği ve rahatlığında sadece okuyorum. Böyle anlarım diğerlerine nazaran çok çok az oluyor. 

Sizlerin de bir kitap satın almadan önce sorularınız oluyor mu? Yorumlar da benimle paylaşırsanız, zevkle okurum.

Selam ve sevgilerimle.






4 Yorumlar

  1. Genelde kitapların bize katkı sağlaması beklenir ama bazen sadece heyecanlı bir kurgu okuyup dünyadan kopmak, bazen de düşündürücü şeyler okuyup ders almak istiyorum. Her kitap farklı bir hayata şahit olmak gibi sonuçta. Tabii daha çok kendi tarzıma uyan kitapları tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Benim kitap almalarım o kadar mantıksız gelişiyor ki şu yazıdaki gibi mantıklı sorular sonrası kitap aldığım bir gün olur mu acep?..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski